שגרירי הסף בקהילה

יחד נציל חיים

מניעת אובדנות במגזר החרדי מבית עמותת הביננו​

ארבע מיתוסים נפוצים בנושא אובדנות

.... אלה שמדברים על התאבדות לא מתאבדים

המציאות הפוכה לגמרי, בדוק! מחקרי עומק שנערכו זה שנים, מראים בברור שאנשים שמדברים על התאבדות קרובים יותר לבצע מעשים אובדניים, כמו כן רוב האנשים האובדניים מספרים על כוונותיהם בשבוע שלפני הניסיון האובדני.

.... לדבר עם אדם על נושא ההתאבדות רק יגביר את הסיכון להתאבדות

ממש לא נכון! עשרות מחקרים שבוצע ובדקו את הנושא לעומק הוכיחו שאם תדעו איך לשאול אדם באופן ישיר על כוונה אובדנית, זה מצמצם רמות חרדה, מאפשר תקשורת פתוחה ומצמצם את הסיכוי לפעולה אובדנית.

.... רק אנשי מקצוע יכולים למנוע התאבדות

תופתעו, אבל האמת היא שמניעת התאבדות היא עניין של כולם, כל אחד יכול לעזור למנוע את הטרגדיה של ההתאבדות, עובדת ההתאבדות היא דרך המוות אותה ניתן למנוע יותר מכל דרך אחרת, וכמעט כל פעולה חיובית נכונה, יכולה להציל חיים.

.... בציבור החרדי אין מושג כזה אובדנות

הלוואי והיה זה נכון… המחקרים מראים שבכל 40  שניות מתאבד אדם בעולם, בישראל שיעור ניסיונות ההתאבדות השנתי עומד על כ 10000 ניסיונות בממוצע. כ-600 מתוכם מסתיימים במוות בממוצע כל שנה ה"י, ובתוכם גם חרדים, מעבר למקרים של התאבדות סמויה.

תחום האובדנות הינו תחום אפור, לא מוכר, עם חוסר ידע מה באמת מסוכן, ואיך צריך לפעול, כמו כן הינו אחד הנושאים הפחות מדוברים משום שלא נעים לדבר עליהם ולהכיר בהם במגזר החרדי!

בהרשמתך להיות שגריר סף תקבל גישה לסרטים קצרים בו תקבל מידע מקיף על תופעות האובדנות ועל הדרך לזיהוי ולהכיר יותר את החששות ואיך צריך לפועל מול אובדנות.

מידע וכלים אלו יעזור לך להיות עירני בסביבה שלך על מנת לזהות ולדעת איך למנוע מקרים של אובדנות מראש! בהשקעה מינורית זו תוכל לקיים הצלת נפשות ממש!

איפה ניתן להשתמש עם המידע?

אז בעצם איפה לא...

מהו התהליך?

התהליך הינו פשוט וקל!

הסדנה עוסקת במתן כלים לזיהוי אנשים שנמצאים בסיכון להתאבדות בשל משברים בחייהם ונתונים אחרים, וכיצד להוביל אדם בסיכון לקבל את הטיפול שיסייע לו וימנע התאבדות, מתוך הבנה כי רוב האנשים שנמצאים בסיכון רוצים לשים קץ לכאב איתו הם מתמודדים, ולא לשים קץ לחייהם. מכאן החשיבות ללוות אותם לקבל את הטיפול המתאים.

להרשמה

ניתן להירשם כאן לקבלת גישה לסדנת שגרירי הסף ובהקדשת שעתיים לצפייה בסדנא תוכלו להציל חיים!

הרשמה לסדנא

ההרשמה נסגרה

לפרטים על סדנאות נוספות ניתן להירשם בניוזליטר ונעדכן לקראת הסדנא החדשה

הרשמה למוקדנים ומוקדניות

הרשמה לגברים

הרשמה לנשים

לידיעתכם הסדנא כבר התקיימה
ניתן לעקוב כאן באתר לגבי סדנא נוספת לנשים